3 Ağustos 2011 Çarşamba

Sizin Çocukluğunuz Nasıldı?





















Geçen gün 4. Levent Çeliktepe Mahallesindeki evimizin penceresinden bu kareyi çektim. Karşı çatıda bir çocuk, elinde bir uçurtma, koşmadan, düşmeden, uçurtmanın ipi elini kesmeden rüzgarın uçurtmasını alıp götürmesini bekliyordu.
Arkada görünen yüksek binalar ise zamanın ne kadar bozulduğunun bir kanıtı gibi dimdik duruyor. Eskiden mahallemizde boş bir arazi olur, orada koşar, bisiklet sürer, uçurtma uçurur, istop oynardık. Şimdiki çocuklar ise çatılarda uçurtma uçurmaya çalışıyor, çarpık evlerin arasındaki dar, pis sokaklarda bisiklet sürmeye çalışıyor.

Ya şimdiki çocuklar çocuk değil, ya da benim çocukluğum çok daha güzeldi.

Sizin çocukluğunuz nasıldı?

6 yorum:

Dennis the Menace dedi ki...

Benim çocukluğumda sadece bazı kediler griydi. Şimdi mavi de yeşil de kırmızı da gri...

cemal dedi ki...

bayrampasada ucuncu katin penceresinden kucucuk bedeninin yarisini disariya sarkitarak ucurtma ucuran cocuk ve tozkoparan afetevlerinin uzun balkonunda top oynayan cocuklari...

Leylan dedi ki...

harika bir kare yakalamışsın serdar'cım! sorunla da aramızdaki felsefecileri, edebiyatçıları meydana çıkartmış oldun! :)

serpil dedi ki...

fotoğrafa bayıldım. eline sağlık. benim çocukluğum kayboldu (Leylan bu nasıl?)Serdar uçurtmacı çocuğa de ki: bizim bakırkoy sahili musait biz orda uçurtma uçuruyoruz,evin tepesine çıkmasına gerek yok... ;P

Serdar dedi ki...

O çocuk hemen hemen her gün çıkıp deniyor. Hatta arada bir babası da geliyor yanına ve çocuğun elinden alıp kendi uçurmaya çalışıyor elletmeden. Ben de evdeysem sessiz sessiz izliyorum öylece.

Benim çocukluğumda biz uçurtma yapacak çıta bulamazsak degilerden, gazetelerden şeytan uçurtma yapardık. Her hafta bir uçurtmamız parçalanırdı kesin. Hiçbiri yoksa ince bir naylon torbaya ip bağlayıp balkondan onu uçurmayı denerdik.

Bu arada bilmeyenler için ufak bir bilgi. Üsküdarda bir uçurtma müzesi var. Gidip orada uçurtmanızı yapabiliyorsunuz veya doğrudan satın alıyorsunuz. Ailecenek veya arkadaş grubuyla gidildiğinde çok keyifli oluyor. Sonra da uçurtma şenliğine geçip gökyüzüne salıyorsunuz uçurtmanızı. Şiddetle tavsiye edilir. www.ucurtmadunyasi.com

Cumhur dedi ki...

Ben küçükken yaptıgım uçurtmaların kuyruguna jilet bağlardım diğer uçurtmaların iplerini kesmek için işede yarardı yani :))