25 Şubat 2010 Perşembe

Bu ülkede şanslı olmak mı?!

Düşünüyor musunuz hayat bazılarımız için ne kadar zor? Herkese göre kendi yaşamı binbir zorluk ve mücadele ile dolu, ancak bir de etrafa bakınca...

Dün akşam TV seyrederken içine düştüğüm dehşet bir kere daha beni kendime getirdi. Dilimizde devamlı terörde ölen 30.000 kişi var. Peki ya iş kazalarında 40.000’den fazla kişinin hayatını kaybettiğini biliyor muydunuz? Bu hafta Balıkesir’den gelen kötü haberle irkildik. Yerin katlarca altında üç kuruş için çalışan madencilerimiz, her an ölümle burun burunalar. Bundan daha trajiği bu meslek için açılan başvurulara binlerce kişinin müracaat etmesi ve bunların yüzde bilmemkaçının üniversite mezunu olması...

Sonra bu ülkede yaşanan faili meçhulleri düşünüyorum, insanların hayatlarını nasıl kaybettiklerini...

Başka bir kanalı çeviriyorum, şizofrenler toplumda ne kadar dışlandıklarını anlatıyorlar...

Kasılıp kalıyorum, böyle bir ortam içinde benim ne kadar "şanslı" olduğum neyi değiştirir ki, ya da bunun ne önemi var ki...

2 yorum:

Nevra dedi ki...

"nedir bu can sıkıntısı?" diye sormuştun ya twitterdan... işte cevap.

Nazlito dedi ki...

Peki ya hayatını kaybedenlerin ana acısı. onlar bir evlat. bir emek. hayatı adamak... bunun acısını ne durdurabilir ki? cevap: hiçbir şeyin bunu dindirmeye gücü yoktur bence ama belki bir anlamda reankarnasyon bir çare olabilir. Hepimizden uzak olsun!