12 Temmuz 2008 Cumartesi

Seçme Hakkınızı İsteyin!

Telekomünikasyon sektörünün dillere destan buluşması gerçekleşti. Dillere destan diyorum çünkü Ulaştırma Bakanı, Telekomünikasyon Başkanı, Rekabet Kurumu, sektöre ciddi yatırımlar yapan Özel işletmecilerin tümü Sapanca'da bir araya geldiler. Amaç birlikte yaşamayı öğrenmek ve uzlaşmaktı. Başardılar da. Gerçi kısa vadede olmasa da, en azında sektörün önünü açan birçok iyileştirici ifadeler kullanıldı.

Ayrıntılara birazdan döneceğim. Biraz da başa dönelim. Ankara ve İstanbul'dan belirtilen basının da katılımıyla yollara düştük. İstanbul'dan 1.5, Ankara'dan 3 saat süren Sapanca'da Cuma günü tam buluşma 16:00 sularında gerçekleşti. Sapanca'nın havası müthiş güzelmiş. Gölü de görmek isterdim, göremedim. Club başkanlarımıza buradan da duyurulur. Gezmeye, dalmaya vakit bulamadık ama süper bir tavla turnuvası gerçekleşti. Şahsen ben izlerken keyif aldım. Taş toplamaca oynasalardı Şeref Oğuz ile biz de turnuvaya katılacaktık. ;0) Her ekibin 3 tur oynadığı turnuva epeyce çekişmeli geçti. Sabah Gazetesi'nden sevgili Timur Sırt ve Doğan Telekom Genel Müdürü Fazıl Esen ödülü hak kazandılar.

Esas olaya 19.30 gibi geçtik. Bakan bey, TK başkanı, Telkoder Başkanı, Uşak milletvekili gibi birçok isim zirvede fikirlerini sundular. Hepimizi ilgilendiren haberleşme sektöründe genel amaç tıpkı gelişmiş ülkelerde olduğu gibi ucuza konuşmak, ucuza teknolojinin nimetlerinden faydalanabilmek. Vatandaşa alternatif sunabilmek. Yani tekelden uzak, gerçek bir rekabet ile serbestleşebilmek.

Gelelim alınan önemli kararlara:
1-İnternet ücretlerindeki özel iletişim vergisi kaldırılacak
2-Özel işletmecilerin sunduğu isslere geçmek isterseniz bağlantı ücreti alınmayacak
3-Şehiriçi telefon görüşmeleri rekabete açılacak
Kısa günün karı...

(Sapanca'ya ne zaman gidiyoruz? ;)

1 yorum:

dilek dedi ki...

Güzel gelişmeler :))
Ahh, bir de tavla turnuasında ben olacaktım :)

Sapanca gezisinden önce tavla turnuvasına ne dersiniz