Her yıl
astrologlar gelecek yıl bizi neler beklediğine dair kehanetlerde bulunur. Bizim
için geleceği biraz olsun öngörebilmek anlamına gelen bu kehanetler, her ne
kadar doğruluğunu çoğu zaman kabul etmek istemesek de inkar etmeyelim,
hepimizin ilgisini çeker, hatta pozitifse hoşumuza gider.
Trendwatching,
yurtta ve cihanda çok sayıda trend takipçisi tarafından çoktan keşfedilmiş bir
yer. 2013’ün en önemli 10 tüketici trendinin 12 ay boyunca dikkatle takip edip
uygulamaya taşımanızı öneriyor.
Bunlardan
biri PRESUMERS ve CUSTOWNERS adı
verilen trend.
Buna göre tüketiciler ürün ve hizmetlerle henüz
piyasaya çıkmadan önce onlara destek olmak, fon sağlamak ve
tanıtımını yapmak için haşır neşir olmayı seviyor.
PRESUMER tüketicilerin
crowdfunding platformlarında harcadığı tutar 2009 yılında sadece 530 milyon
dolar iken 2011’de 1,3 milyara ve 2012’de 2,8 milyar dolara ulaşmış (Kaynak:
Massolution/The Economist, Mayıs 2012).
PRESUMER tüketicilerin
geçeceği bir sonraki aşama ne mi? CUSTOWNERS: pasif tüketicilikten, markalara fon
sağlama/yatırım yapmaya (hisselerini satın almak da dahil) doğru aşama
kaydeden tüketiciler.
Ancak bu iş bilinci
yüksek tüketiciler çoğunlukla finansal olduğu kadar duygusal
bir kazancın da peşindeler. İşte bu yüzden, sadece açık, dost
canlısı, dürüst, güvenilir, şeffaf ve ‘insani’ yapıdaki markalar bu hevesli
CUSTOWNER tüketicilerin ilgisini çekmeyi başarabilecek.
İşte
size birkaç örnek:
ZAOZAO:
Moda tutkunları için sosyal ön-perakandeci
Eylül 2012’de Hong Kong’da kurulan online bir
platform olan ZAOZAO (https://www.shopzaozao.com)
kendisini “sosyal ön-perkandeci” olarak tanımlıyor. ZAOZAO
moda tasarımcılarına lansman öncesi ürünlerini sitede sergileme ve sitenin
modasever takipçileri arasında üretim için fon toplama imkânı sağlıyor.
Brikstarter: Kickstarter projelerine ürün
prototipi tasarlamaya ve üretmeye yardım ediyor
Brikstarter (http://brikstarter.com/)
Kasım 2102’de kuruldu. Şirket, ürün odaklı Kickstarter
projelerine, bilgisayar destekli tasarım ve 3D yazdırma modelleri üreterek,
tanıtım videoları hazırlayarak ve üretim için gerekli fon toplanması halinde
üretici bularak destek oluyor. Proje sahipleri Brikstarter’a toplanan başlangıç
fonun %10’unu ve ürün satışlarından elde edilecek gelirin %10’unu vermeyi kabul
etmek zorunda.
Diğer 11
trend ve birbirinden ilginç vaka örnekleri için bkz. http://www.trendwatching.com/tr/trends/10trends2013/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder