28 Ocak 2013 Pazartesi

Trendwatching 2013 kehanetlerinden Türkiye nasıl etkilenir?


Trendwatching’de 2013’e dair öngörülen 12 trendden ülkemizi en çok etkileyecek olanı hiç şüphesiz gelişmekte olan ülkeler için öngörülen EMERGING² yani, ülkelerin kendisiyle çarpımı oranındaki ekonomik büyüme öngörüsü.

Gelişmekte olan ülkelerin gelişmekte olan markaları dünyanın her yerindeki yeni gelişmekte olan orta sınıfların ihtiyaçlarını karşılamakta.

Son yirmi yılda gelişmiş ekonomiler gelişmekte olan pazarlara ürün ve hizmet götürüyordu. Şu anda bambaşka bir trendle karşı karşıyayız. Trendwatching’ göre: Gelişmekte olan pazarların yine gelişmekte olan diğer pazarlara yönelik geliştirdiği ürün ve hizmetlerde bir patlamaya hazır olmalıyız. Çünkü küresel piyasaların yeni süper güçlerinin gelişmekte olan ekonomilerden çıkması bekleniyor!

Çin ve Brezilya markaları Türkiye, Hindistan veya Güney Afrika’daki orta sınıfların gözdesi olurken, Türkiye, Hindistan veya Güney Afrika markalarının da bu ülkelerde önemli ölçüde şansı bulunuyor.

Örneğin Türkiye merkezli Peak Games (http://www.peakgames.net/), Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika genelinde sahip olduğu ayda 30 milyon aktif kullanıcıyla şu anda dünyanın 3. en büyük sosyal oyun platformu. Şirket 2012’nin ilk çeyreği itibariyle gelirlerini 2011’in ilk çeyreğine kıyasla ona katlamış durumda.

İlginç bir veri daha: 2013 yılında ilk kez yeni gelişmekte olan ekonomilerin toplam gayrisafi millî hasılası gelişmiş ekonomilerin üzerine çıkacak. Satın alma gücü paritesi olarak ölçüldüğünde 44,1 trilyon dolara karşılık 42,7 trilyon dolar (Kaynak: IMF, Ekim 2012).
  
Diğer 11 trend ve birbirinden ilginç vaka örnekleri için bkz. http://www.trendwatching.com/tr/trends/10trends2013/

Hiç yorum yok: