Trendwatching’de
2013’e dair öngörülen 12 trendden ülkemizi en çok etkileyecek olanı hiç
şüphesiz gelişmekte olan ülkeler için öngörülen EMERGING² yani,
ülkelerin kendisiyle çarpımı oranındaki ekonomik büyüme öngörüsü.
Gelişmekte olan ülkelerin gelişmekte olan markaları dünyanın her yerindeki yeni
gelişmekte olan orta sınıfların ihtiyaçlarını karşılamakta.
Son yirmi yılda gelişmiş
ekonomiler gelişmekte olan pazarlara ürün ve hizmet götürüyordu. Şu anda
bambaşka bir trendle karşı karşıyayız. Trendwatching’ göre: Gelişmekte olan pazarların yine
gelişmekte olan diğer pazarlara yönelik geliştirdiği ürün ve hizmetlerde bir
patlamaya hazır olmalıyız. Çünkü küresel piyasaların yeni süper güçlerinin gelişmekte
olan ekonomilerden çıkması bekleniyor!
Çin ve Brezilya
markaları Türkiye, Hindistan veya Güney Afrika’daki orta sınıfların gözdesi
olurken, Türkiye, Hindistan veya Güney Afrika markalarının da bu ülkelerde
önemli ölçüde şansı bulunuyor.
Örneğin Türkiye
merkezli Peak Games (http://www.peakgames.net/), Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika
genelinde sahip olduğu ayda 30 milyon aktif kullanıcıyla şu anda dünyanın 3. en
büyük sosyal oyun platformu. Şirket 2012’nin ilk çeyreği itibariyle gelirlerini
2011’in ilk çeyreğine kıyasla ona katlamış durumda.
İlginç bir veri daha: 2013 yılında ilk kez yeni gelişmekte olan
ekonomilerin toplam gayrisafi millî hasılası gelişmiş ekonomilerin üzerine
çıkacak. Satın alma gücü paritesi olarak ölçüldüğünde 44,1
trilyon dolara karşılık 42,7 trilyon dolar (Kaynak: IMF, Ekim 2012).
Diğer 11
trend ve birbirinden ilginç vaka örnekleri için bkz. http://www.trendwatching.com/tr/trends/10trends2013/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder