8 Ocak 2010 Cuma

Yönetici Dediğin Ne İş Yapar Ki...

Bir fabrikada çalışan genel müdür herşeyi düzene sokmuş, fabrikayı karlı bir şekilde yönetmektedir. Ancak bu gidişat bazı YK üyelerinin hoşuna gitmemeye başlar ve genel müdürü yakından takibe alırlar; görürler ki genel müdür günün çoğunluğunu odasında okuyarak ve camdan dışarıyı seyrederek geçirmektedir. Bu bazı kişiler sonunda yönetim kurulunu da etkiler ve YK "bu kadar çok para verip de bütün gün oturan bir adam yerine daha az para vereceğimiz bir genel müdürle çalışalım" kararına varır. Nasıl olsa fabrikada herşey tıkır tıkır işliyordur...

Bu karar hayata geçirilir ve daha az ücret verecekleri, daha genç yeni bir GM'yi işe alırlar. Yeni GM “
speedy Gonzales” gibi bütün gün fabrikanın içinde dolaşır, üretimde herşeye müdahale eder, karışır. Başta YK durumdan çok memnundur ancak birkaç ay sonra verimlilik raporlarına ve karlılık oranına bakılınca durumun hiç de göründüğü gibi olmadığını, fabrikada ciddi bir gerileme yaşandığını fark ederler. Üretimde hatalar artmış, teslimatlarda gecikmeler yaşanmaya başlanmış ve fazla mesailer artmıştır.

Sonunda tüm yolları denemelerine rağmen bu duruma çare bulamayan ve nedenini ne anlayamayan YK üyeleri, eskisinden daha fazla maaş vermeyi önererek ve neredeyse yalvararak eski GM’yi tekrar işe almaktan başka çözüm yolu bulamazlar. Ama bu işin sırrını da kendisine sormadan edemezler.

Eski ve artık yeni GM der ki:
- Evet, tüm boş zamanlarımda fabrikanın üretim ve finans analiz rapolarını okuyor ve sistemi daha nasıl iyiye götürebiliriz diye düşünüyordum. Ayrıca bütün gün fabrikanın penceresinden dışarıya değil, fabrikanın bacasından çıkan dumana bakıyordum. Çünkü ne zaman üretimde bir aksama, sorun olsa duman kesik kesik çıkmaya başlıyordu. Ben de hemen üretime gidip problemi öğrenip çözüm bulunmasını sağlıyordum. Sorun çözülünce de tekrar odama dönüyordum.

Not: Bu kıssadan hisseyi birkaç sene önce bana gelen bir mailden okumuştum. Çok sevdim ve unutmadım... Hatırlayabildiğim kadarıyla da sizinle paylaşmak istedim...

1 yorum:

asuman dedi ki...

ben mesaj mı almalıyım? nasıl bir mesaj?
:)