5 Şubat 2011 Cumartesi

"Genç Sosyal Girişimciler"im Benim...

“Girişimci” ifadesine çok aşinaydım ama “Sosyal girişimci” olunca işin rengi değişti. Bir de olayın içine “Gençler” girince her şey çok daha bir etkileyici oldu. “Genç Sosyal Girişimciler”im benim! BİLGİ Genç Sosyal Girişimci Ödülleri projesine Marjinal Porter Novelli olarak verdiğimiz destek beni zaten mutlu ediyordu. Ancak ödül töreninde finale kalan 10 genç ile azıcık sohbet edince, gözlerinin içindeki pırıltıyı görünce projenin sürdürülebilir olması konusunda İstanbul Bilgi Üniversitesi Proje Müdürü Serdar Apaydın’ın arzusunun ne kadar yerinde olduğunu bir kez daha anladım.
Türkiye’nin farklı yerlerinden 10 gencimiz ödüllendirildi. 18-29 yaş aralığında olmaları tek şarttı ve elemeler esnasında pek çok eğitimden de geçtiler. Her hallerinden belliydi bu eğitimlerden en iyi şekilde faydalandıkları. Asuman Hanım da hem seçici kuruldaydı hem de eğitimlerine destek oldu. Gecenin sonuna doğru bu gençlerden bir tanesi yanıma geldi, adı Hakan Süleyman Köse. Kendisi, “Hafif Tuğla” projesi ile ödüllendirilenler arasındaydı. Girişimci gencim benim! Topraktan tasarruf edilmesini sağlayacak, birim tuğla başına 4 kuruş maliyetli çevre dostu tasarruflu tuğla üretimini Çorum Toprak Sanayicileri Kooperatifi laboratuvarları kullanmış. Bitti mi bitmedi, şimdilerde bir şekilde bu hafif tuğla projesinden özel sektör aracılığıyla para kazanmayı planlıyor. “Ama bu durumda sosyal girişimci olmaktan çıkıyorsun” dedim. Ama onu da araştırmış. Diyor ki “Kazandığımı yeniden okul inşaatına harcarsam sosyal girişimci kimliğim benimle kalıyor.” Bizden de iletişim anlamında destek istiyor. Herkes kokteyl esnasında eğlenirken, Hakan projesini daha da aktif hale getirip, kazandığı ile devletin, özel sektörün açıklarını kapatma derdindeydi. Çözüm bulmak için iletişim çalışmalarına başlamıştı bile. Ben şimdiden ona inancımı dile getiriyorum. Ve tabii diğer tüm genç sosyal girişimci arkadaşlarım, hepinizi yeniden kutluyorum, heyecanınız, sosyal sorumluluğunuz hiç eksik olmasın…

Hiç yorum yok: