12 Mart 2010 Cuma

Araştırma Zirvesi












TÜAD'ın (Türkiye Araştırmacılar Derneği) düzenlediği 13. Araştırma Zirvesi'nin ikinci gününü izleme olanağım oldu. Bunun için MediaCat'a teşekkürlerimi sunarım. Araştırma Zirvesi 2010 konuları içerisinde; sağlık, genç iletişim ve pazarlama, dijital pazarlama, finansal servisler ve fmcg sektörleri işlendi. Ana tema ise "Şimdi ne olacak?" oldu.
Peki şimdi ne oldu?
Bahçeşehir Ünviversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yılmaz Esmer'e göre "İnsanlar bilgi sahibi olmadan tutum bildiriyorlar". 1900'lü yıllarda da durum farklı değilmiş anlaşılan. Amerika'da 1940 yılında
yapılan bir araştırma için "metalik metaller kanunu (!) hakkında ne düşünüyorsunuz?" sorusuna katılımcıların %70'i bir fikir beyan etmiş. İlginç ama çok da yabancı gelmedi bana.

KOTON'un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz'ın sohbeti başarı hikayesi kapsamındaydı. Konu tekstil olunca aile işi olarak benzer bir hikaye olarak fazlaca kulak astım. Sıfırdan başlayarak ciddi zor günler geçirdikten sonra şu anda 24 ülkede 61'i yurtdışı, 156'si yurtiçi olmak üzere 217 Koton mağazası varmış. 2 yıl önce Dünya Perakende Kongresi’nde Gelişmekte Olan Pazarlar kategorisinde filane kalmış ve ödülü kapmış. Güzel başarı ... Koton'in tüketici izlemlerinden ve "kimse standart değildir" den yola çıkarak uyguladığı "Myfit" uygulaması gerçekten başarılı bir uygulama gibi geldi bana. Myfit uygulaması önce pantolonda, sonra gömlekte uygulanmış, iyi sonuçlar almışlar, şimdi de yolda ceket uygulaması varmış. Hadi bakalım, mağazaya ilk uğradığımda pantolonları uymaz, malumunuz ancak gömlek myfitimi seçeceğim ve deneyeceğim.

Sağlık panelinde NOVARTIS İlaç Genel Müdürü Güldem Berkman ile tanıştık. Bir bayan gözüyle gerek duruşu gerekse sunum kabiliyeti özellikle de ses tonu ve az heyecanı takdire şayandı. Cirolarının %17'sini AR-Ge'ye ayırıyorlarmış. Bir ilaç araştırması 14 yıl sürüyormuş. İlaç sektörünün silah ve uyuşturucudan sonra en beğenilmeyen 3. sektör olduğunu dile getirdi. Dünyada genel olarak ilaça ayrılan bütçenin düştüğünü, daha önceki yıllarda %7-8 büyüyen sektörün şu anda düşüş göstererek %5 olduğunu söyledi. OECD ülkeleri arasında ilaça en az para harcayan ülke Türkiye'ymiş. Ekonomik kriz ve devletin yeni tedbirleri ilaç pazarını küçültse de uzun vadede büyüme beklenmesini iyi bir gelişme olarak umalım.

En sevdiğim panel, Genç İletişim ve Pazarlama paneli oldu.
Youth Republic Genel Müdürü Serhat Güçlü, markalar için gençlere uyguladıkları projelerden örnekler verdi. Vapurdaki Didodidodido uygulamasını duymustum ama izleyerek keyif aldım. Türkiye'nin ilk harçlık pazarı araştırmasını Synovate işbriliği ile yapmışlar. 81 üniversitede 1500 Üniversite öğrencisini kameralar yöntemi ile gözlemlemişler. Farklı bir deneyimdi.

PING Yönetici ortağı Burçin Ergünt "POS" dan bahsetti. Gençler sanal alemde ebeveynleri ile karşılaştıklarında "Parents Over Shoulder" POS yazarak durumu birbirlerine izah ediyorlarmış. Tehlike geçtikten sonra da POS off diyerek yola devam ediyorlarmış. Türkiye de 15-24 yaş arası gençlerin %41'i internete cepten de bağlanıyorlarımış. Aynı yaş grubunun %2,5'u ise sosyal bir ağa üye. Kullanıcı üye dağılımı ise şöyle: Facebook % 92, Twitter %39, FF %11, Myspace %35, Youtube %53, Flickr %9 ve Linkedin %7.

Zirvenin tüm moderasyonunu stratejik marka yönetim danışmanı sevgili Fatoş Karahasan yaptı.
Fatoş hanım deneyimiyle ve kişiliği ile bambaşka bir renkti. Ben katılımcı olarak çok keyif aldım.
Yakın zamanda http://www.arastirmazirvesi.com/ adresinde sunumları görmeyi umuyorum.

Hiç yorum yok: