6 Ekim 2008 Pazartesi

Race For the Cure!



Susan G. Komen for the Cure, Nancy G. Brinker'ın, meme kanserinden ölen kızkardeşine verdiği söz üzerine 1982 yılında kurulan ve meme kanseriyle savaşmak için çalışan dünyanın en büyük vakfı. Vakıf, meme kanserine karşı farkındalık yaratmak ve kanserle savaşta kullanılmak üzere gelir elde etmek amacıyla 1983 yılından beri "Race For The Cure" adıyla koşu/yürüyüşler düzenliyor. İlk yıl Dallas'ta 800 kişinin katıldığı koşu, 25. yılında Amerika'nın 100'den fazla eyaletinde ve değişik ülkelerde düzenlenen ve 1.5 milyondan fazla insanın katıldığı bir etkinlik haline gelmiş durumda. Bu yılki koşuların ikisinde Marjinal Porter Novelli ekibinden katılımcılar vardı. 27 Eylül'de Frankurt'ta düzenlenen koşuya Osman Bayrak, Chicago'dakine de ben katıldım.
Yıllardır yabancı dergilerden ve önceki birkaç yarışa katılan kızkardeşimden bildiğim "Race For The Cure" a katılmak benim için çok heyecan verici bir deneyim oldu. Yarışa katılacak genç-yaşlı-çocuk-kadın-erkek Chicago sokaklarına dökülmüş, yarışın yapılacağı parka doğru ilerlerken çok duygulandım. 10.000'den fazla insan sabahın erken saatlerinden itibaren gelmişti. Çoğu insan meme kanserinden kaybettiği yakınlarının anısına oradaydı ve tişörtlerinin üzerinde o kişilerin adları yazılıydı. Bu kişilerin arasında meme kanserine karşı verdiği savaştan galip çıkan ve "Kendim İçin Koşuyorum" yazılı tişört giyenler de vardı.
Yarış sonrasında park tam bir panayır yerine döndü. Vakıf yararına yapılan satışlar, sponsor firmaların ikramları, dans gösterileri ortalığı bir ses ve renk cümbüşüne çevirdi. Bu keyife biz de katıldık.
On binden fazla insanla aynı amaç ve duygularla bir arada olarak ufacık da olsa katkıda bulunmaktan çok mutlu olarak döndüm.

1 yorum:

Yaso dedi ki...

Leyloş, çok iyi yapmışsın katılarak:)

Bu konu gerçekten çok önemli ve gittikçe de yaygınlaşıyor maalesef:( Etrafımızdaki birçok kişiden bu kötü hikayeleri duyuyoruz. Özellikle de ailesinde yaşanmışlık olan kişilerin daha dikkatli olması gerekiyor.

Uzak olsun hepimizden...