12 Şubat 2008 Salı

Wikipedia fikrinin çıkış noktası nedir?

Wikipedia fikri, özgür ansiklopedi fikrinden doğdu. Bu fikir ortaya çıkmadan önce yapacağım şeyin açık kaynaklı, serbest lisanslı olması gerektiğini düşünüyordum. Daha sonra internette bir çöküş yaşandı, hiçbir şey yapacak sermaye yoktu. Bu nedenle Wikipedia’nın kar amacı gütmeyen bir kurum olmasına karar verdim. Bu çok iyi bir düşünceydi. Wikipedia, kar amaçlı bir şirket olsaydı bu denli kültürel bir etki yaratmazdı. Kar amacı gütmediğinden topluluk içinde daha derin kökler saldı. Bugünlerde zamanımın çoğunu arama projesi üzerinde çalışarak geçiriyorum. Para kazanmak ve bu arama motorunun popüler olmasını istiyoruz. Para kazanmak kısmıyla ben ilgilenmiyorum. Ben bu web sitesini ve kaliteli arama sonuçlarını nasıl yaratabileceğim konusuyla ilgileniyorum. Üzerinde çalışmak istediğim şey de bu.

Hiç yorum yok: