28 Ocak 2013 Pazartesi

Neyse halimiz o çıksın tüketici trendleri falımız…


Her yıl astrologlar gelecek yıl bizi neler beklediğine dair kehanetlerde bulunur. Bizim için geleceği biraz olsun öngörebilmek anlamına gelen bu kehanetler, her ne kadar doğruluğunu çoğu zaman kabul etmek istemesek de inkar etmeyelim, hepimizin ilgisini çeker, hatta pozitifse hoşumuza gider.

Trendwatching, yurtta ve cihanda çok sayıda trend takipçisi tarafından çoktan keşfedilmiş bir yer. 2013’ün en önemli 10 tüketici trendinin 12 ay boyunca dikkatle takip edip uygulamaya taşımanızı öneriyor.

Bunlardan biri PRESUMERS ve CUSTOWNERS adı verilen trend.

Buna göre tüketiciler ürün ve hizmetlerle henüz piyasaya çıkmadan önce onlara destek olmak, fon sağlamak ve tanıtımını yapmak için haşır neşir olmayı seviyor. 

PRESUMER tüketicilerin crowdfunding platformlarında harcadığı tutar 2009 yılında sadece 530 milyon dolar iken 2011’de 1,3 milyara ve 2012’de 2,8 milyar dolara ulaşmış (Kaynak: Massolution/The Economist, Mayıs 2012).

PRESUMER tüketicilerin geçeceği bir sonraki aşama ne mi? CUSTOWNERS: pasif tüketicilikten, markalara fon sağlama/yatırım yapmaya (hisselerini satın almak da dahil) doğru aşama kaydeden tüketiciler.

Ancak bu iş bilinci yüksek tüketiciler çoğunlukla finansal olduğu kadar duygusal bir kazancın da peşindeler. İşte bu yüzden, sadece açık, dost canlısı, dürüst, güvenilir, şeffaf ve ‘insani’ yapıdaki markalar bu hevesli CUSTOWNER tüketicilerin ilgisini çekmeyi başarabilecek.

İşte size birkaç örnek:

ZAOZAO: Moda tutkunları için sosyal ön-perakandeci

Eylül 2012’de Hong Kong’da kurulan online bir platform olan ZAOZAO (https://www.shopzaozao.com) kendisini “sosyal ön-perkandeci” olarak tanımlıyor. ZAOZAO moda tasarımcılarına lansman öncesi ürünlerini sitede sergileme ve sitenin modasever takipçileri arasında üretim için fon toplama imkânı sağlıyor.


Brikstarter: Kickstarter projelerine ürün prototipi tasarlamaya ve üretmeye yardım ediyor

Brikstarter (http://brikstarter.com/) Kasım 2102’de kuruldu. Şirket, ürün odaklı Kickstarter projelerine, bilgisayar destekli tasarım ve 3D yazdırma modelleri üreterek, tanıtım videoları hazırlayarak ve üretim için gerekli fon toplanması halinde üretici bularak destek oluyor. Proje sahipleri Brikstarter’a toplanan başlangıç fonun %10’unu ve ürün satışlarından elde edilecek gelirin %10’unu vermeyi kabul etmek zorunda.


Diğer 11 trend ve birbirinden ilginç vaka örnekleri için bkz. http://www.trendwatching.com/tr/trends/10trends2013/

Hiç yorum yok: