1 Kasım 2009 Pazar

Domuz Gribini Uzmanlara Danıştım

Sevgili blog sakinleri,
Domuz gribi haberleri almış başını giderken artık çoluklu çocuklu Marjinal ailesinin çocuklu bir ferdi olarak olarak konuyu uzmanlara danıştım. Tabi tıp camiasına olan ilgim alakam sebebiyle zevkle yaptım. 3 farklı uzman ile konuştum ki bunlardan 2 tanesi çocuk doktoru idi. Uzmanlarımız derki: "Domuz Gribi" korkulacak bir hastalık değildir ve normal grib gibi geçirilebilir. Hatta şu anda siz bile geçiriyor olabilirsiniz. Herkeste aynı tepkileri verecek diye bir kural yoktur. Ben grip olunca normalde hiç ateşlenmem sadece aşırı kas ağrılarım olur ama bir başka arkadaşımın ilk belirtileri ateş olabilir. Önemli olan bağışıklık sisteminizin kuvvetli olması, kendinizi kötü hissediyorsanız uzmana görünmeniz, gerekiyorsa yatak istirahatinize uymanız, iyi beslenmeniz, iyi uyumanız ve ciddi hastalıklarınızın olmaması. Mesela astım, kalp, kronik bronşit gibi. Tabi bunların yanı sıra bilmediğiniz rahatsızlıklarınız da olabilir, aman dikkat! Çocuklarımızı korumanın en iyi yöntemi iyi beslenmelerini sağlamak, iyi dinlenmelerine dikkat etmek ve ellerini sürekli yıkamak. Öptürmemek de çok önemli ama gel gelelim Türk insanı pek sever öpmeyi. Şimdi anneler babalar gelin çocuklarınızı öpmeyin dense zor ama hadi anneler babalar kurala uydu diyelim ya dedeler büyükanneler....Yani sözün kısası 0-1 yaş grubu çocuğu olanlar dışında kendinizi hapsetmeyin ve sürekli şüphe ile yaşamayın arkadaşlar. 0-1 yaş grubu çocuklar tüm hastalıklarda olduğu gibi gripte de risk altında olabiliyorlar.
Tüm ailemize domuz gripsiz günler diliyorum.

Hiç yorum yok: