10 Şubat 2009 Salı

Sosyalim, Sosyalsin, Sosyal...

Bizi takip edenler bilir, uzun zamandır Türkiye'de sosyal medyanın gelişmesi için çalışmalar yapıyor, organizasyon yapan arkadaşlarımızı da destekliyoruz. Bunu alternatif bir mecra oluşması için değil, var olan ve gelişmeye devam edecek olan bu oluşumun bireysel ve kurumsal olarak içinde olmak ve kendimizi de geliştirmek için yapıyoruz. Bütçesel hesapları baz alarak değil mümkün olduğunca çok kişiye ve doğru kişilere ulaşmak için yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Hızla gelişmekte olan internetin içinde firmaların olmasını yadırgamak ise hiç aklımın alamadığı bir konu.

Bu uzun girişin ardından bugün Friendfeed'de çok konuşulan bir konuyu aktarmak istiyorum. Bildiğiniz gibi Obama seçim kampanyasında sosyal medyayı çok etkin bir biçimde kullanmıştı. Başarısında elbette bunun çok büyük bir rolü var. Kendisini farklı olarak göstermeye çalıştığı ve insanların kendisinden bahsetmesini sağladığı için değil, kendisini çok daha fazla insana anlatmayı başarabilmesinden dolayı. Türkiye'de seçimler yaklaşırken Obama'nın örnek alındığını outdoor reklamlarında görmüşsünüzdür. Bugünki gelişme ise Twitter'da takip edilmeye başlanmamızla oldu. Yanlış okumadınız bugün inbox'ımda Mustafa Sarıgül'ün beni takip ettiği mesajını okuduğumda önce bir duraksadım. Sonra Friendfeed'deki arkadaşlardan da benzer yorumları okuduğumda herkesin kafasında aynı soruların olduğunu gördüm: Acaba bu kişi gerçekten Mustafa Sarıgül mü? Neden olmasın? Olamaz mı? Gerçekten o mu yoksa bir yardımcısı mı?

Kendisi hakkında neler konuşulacağını merak ettiyse iyi bir yöntem seçti çünkü herkes ondan bahsetti. Ayrıca en son baktığımdan bu yana seçim kampanyaları ile ilgili de yazılar yazmış. Kendi web sitesine ulaşılmasını sağlayan link de var.

Sonra daha ilginç birşey oldu. Bu sefer Deniz Baykal bizi takip etmeye başladı. Yine o mu bu mu şu mu derken baktım beni takip etmekten vazgeçmiş:) Çok içerledim, kalbim kırıldı. Neden dedim kendi kendime. Neden.. Nedeeeeennn......!!!

Amaç sadece seçim kampanyalarını empoze etmek olmasa, birşey soranlara da yanıt verseler hoş olmaz mı? Denemek lazım aslında. Birilerinin bizi dinlediğini ve yanıt verdiğini görmek fena mı olur?

1 yorum:

FYZ dedi ki...

Üzülme cancan, ben seni takip ediyorum :))